dinsdag 12 november 2013

Brutus!!!

Aan deze stier hangt een mooi verhaaltje vast! We gingen een keer naar een prijskamp van Charollaisrunderen in Luzy, een dorpje op ongeveer 20 km van ons vandaan. Daar kwamen we oog in oog te staan met deze kanjer! Een prachtige stier, die de wedstrijd natuurlijk overtuigend gewonnen heeft! U ziet hem bovenaan op de foto met naast zich zijn 3 al even geweldige "zonen"! Opvolging verzekerd dus! Het "beestje" had een schofthoogte van 1m80!!! De boer had hem vast aan een simpel touwtje dat bevestigd was aan de lederen lap op zijn snoet! Echt bangelijk! We stonden er nogal redelijk dicht bij om foto's te maken! Serieus onder de indruk van deze kerel. Deze jongen moest ik dus schilderen! En toen ik voor de zoveelste keer mijn flash van mijn camera liet afgaan keek hij me recht in de ogen! Ik denk niet dat hij het zo op de pers begrepen had ;0))
.Maar het mooie verhaal gaat nog verder. Op een dag kwamen er een stel Amerikanen in ons restaurant eten. Die man was altijd Formule 1 piloot geweest en had dus voor zijn werk vaak in de buurt van Francorchamps verbleven. Zijn zoon was daar verliefd geworden op een Belgisch meisje, en ging daar nu mee trouwen. Dus het echtpaar was geland in het Zuiden van Frankrijk, en nu met de auto op weg naar de Champagnestreek waar zij een kasteel afgehuurd hadden voor de huwelijksplechtigheid van zoon lief. En ze kwamen hier op die dag 's middags een hapje eten. Ze merkten meteen op dat ik, net als hen, gek van koeien was. Zelf woonden ze in Oklahoma, Amerika. Een landbouwstreek waar ook veel aan rundveeteelt gedaan wordt. En dus kozen ze deze jongen uit om met hen mee naar Amerika te vliegen! Het schilderij van mijn "Brutus" is mee het vliegtuig naar Oklahoma opgegaan en hangt daar nu in de woonkamer. Ik vind dit zo'n grappig idee! Heb de ganse dag al glimlachend rondgelopen! Een schilderij van mij! In Amerika! Zot gedacht! Maar wel een fijn gedacht! Ik ben gelukkig, en ik hoop dat zij met mijn "Brutus" ook nog lang gelukkig zullen zijn! Fijne herinnering!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten