donderdag 21 november 2013

Meet Ducky!!

Dit is Ducky, mijn eendje! Een van mijn eerste werkjes in klei, en voor mijn part één van de toppers  ;0)) Mijn "juf" had er zo een reeks gemaakt om te verkopen en ik vond ze zo geweldig dat ik ze nagemaakt heb. Met haar toestemming natuurlijk he!


 En dat hoedje daarnaast, daarvoor vond ik inspiratie in de hoed van de eend, die ook zo'n leuk bloemetje heeft vooraan! Ik wil het hoedje tegen de muur gaan ophangen. Beiden werden gemaakt in Spaanse bruine klei die fantastisch goed bewerkbaar is! Mijn favoriete materiaal!

Hier gaan ze net de oven in (u herkent ongetwijfeld ook mr schildpad op de voorgrond!). Dit is een oven in een oude ton, die op gas verwarmd wordt tot wel 1800 gr celcius!! Heel warm!!


                                       
En als de oven dan open gaat ziet alles er roodgloeiend uit! Vooral niet met de blote handjes uit de oven halen dus!!!

 Met een tang worden ze voorzichtig uit de oven gehaald en in een bad met stro en houtkrullen gelegd voor een mooi effect op het glazuur. Dat zorgt ook voor de mooie kleuren!!

 Maar ... altijd afwachten wat het wordt! Het is steeds een verrassing als ze uit dat "krullenbad" komen!


Maar in dit geval ben ik toch weer heel tevreden van het resultaat! Mijn Ducky ziet er stralend uit! Echte herfstkleuren! Hij krijgt zeker een ereplaatsje in huis!


 En ook mijn hoedje is me prima bevallen! Hij hangt mooi tegen de muur. Net of iemand hem net van zijn hoofd genomen heeft en daar over de haak gegooid! En dat was de bedoeling, een "natuurlijke flow" in de rand van de hoed krijgen.  Alweer een "happy knutselaar"  ;0))




Geen opmerkingen:

Een reactie posten