vrijdag 29 november 2013

De tuinman!

 Als het lekker weer is zitten we buiten te kleien! Het is een heerlijk plekje en dus genieten als we zo een namiddagje in het zonnetje zitten! Zo ook die keer toen ik mijn tuinman gemaakt heb.
 Ik had een mooi stuk hout gevonden toen we in de winter de bomen in de tuin omgehakt hebben. Ik had dat stuk opzij gezet om er ooit eens iets mee te gaan doen. En nu was het moment daar om mijn eigen tuinman tot leven te roepen!! Je weet maar nooit he?!
 Ik heb zijn lijf en hoofdje en de voetjes geboetseerd in die bruine klei. Niet geglazuurd, gewoon zo gebakken. Het mag een beetje ruwer zijn voor zo'n stoere tuinman! In zijn armpjes ga ik stro steken, dan kunnen de oorwormpjes en pissebedden er ook bij terecht!
 Voila, mijn poppetje staat met schoentjes en al klaar om de oven in te gaan! Lekker bakken he ventje!
En hier heeft hij zijn broekje aan! Enkel het stro moet nog in de mouwtjes en klaar is ... ja Kees he  ;0)) Is ie niet schattig?? Maar tot nu toe heeft hij nog niet veel tuinarbeid verricht! Hij heeft me enkel nog maar blij gemaakt met zijn aanwezigheid  ;0)) Voorlopig is dat wel genoeg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten