woensdag 10 december 2014

Paysage Charollais 1

Het prachtige landschap met de mooie Charolaisrunderen hier vraagt om geschilderd te worden! Elke keer als ik er met mijn fototoestel op uit trek kom ik thuis met een massa foto's, die ik nadien op doek wil vastleggen. Jullie gaan hier dus regelmatig schilderijen van groepen koeien zien passeren. Dit was de eerste! Het was in de maand januari, dus een kaal winterlandschap, de zwarte kale bomen als schimmen in het landschap, in fel contrast met de witte koetjes. Die witte dames die, zoals gewoonlijk, heel nieuwsgierig recht de lens inkeken!  Het mooie gouden kadertje vond ik hier op zolder en is een "erfenis" van de vorige eigenaars. Het schilderijtje hangt nu bij vrienden-collega's die hier in de buurt ook een gite verhuren. Ze waren er op slag verliefd op! Leuk he!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten