zaterdag 30 januari 2016

Pinot Noir


September - Oktober is een hele mooie tijd om de wijngaarden van de Bourgogne te bezoeken. De druifjes worden dan overal geplukt en de bladeren kleuren prachtig roodbruin in hun herfstkleedje. Ook wij zijn rond die tijd in de druivenstreek gepasseerd en daar vond ik deze kleine "vergeten" trosjes nog.  Leek me wel eens een mooie uitdaging vooraleer weer aan de volgende koe te beginnen. Kwestie van alle kleurtjes in mijn verfdoos te kunnen gebruiken he. Lol.
Het was fijn om de vormen en kronkeltjes van blad en steeltjes te volgen en op doek te ontwarren. De bladeren krullen alle kanten op en de tekening in de steunbalk was fijn om te maken. De natuur maat prachtige dingen, ik hou van de mooie tekening in hout, ben niet voor niks de (klein)dochter van een schrijnwerker! Ik hield bewust de achtergrond een beetje wazig om de druifjes en blad volledig tot zijn recht te laten komen. Ik ben zelf weer tevreden van mijn prestatie.
Planten, een nieuwe uitdaging, maar wel weer fijn om te doen! Wie weet volgt er nog wel eens een volgende druiventrosje. Je vindt ze hier alleszins genoeg in de streek! En ze zijn nog lekker ook en leveren heerlijke wijn. De Pinot Noir wordt hier in ons restaurant goed geconsumeerd! Heerlijk vocht!

Dit werk is ingekaderd. 27x33 cm.  En is te koop voor 50 euro. Spread the word

Geen opmerkingen:

Een reactie posten