zaterdag 11 juni 2016

Voorbereidingen voor een nieuwe expositie.

Bij de voorbereidingen voor een nieuwe expositie "La vache qui rit" hier in ons restaurant, had ik nog een paar werkjes nodig om wat lege gaatjes op te vullen. Daarvoor gebruik ik graag de schetsen en tekeningen die ik gebruik als studie vooraleer aan een nieuw werk te beginnen. Regelmatig maak ik schetsen en tekeningen van koeienkoppen om de details beter te leren weergeven. Vooral de ogen en de neus zijn belangrijk. Oefening baart kunst zegt men toch he dus.... oefenen!!!
 
 Deze noemde ik "le tryptique"; Hij is verkocht aan een rechter van Parijs die hem nu in haar woonkamer heeft opgehangen. Vond ik zelf ook een mooi werkje. Zeer gedetailleerd gemaakt!
 Om de verschillende "gevoelens" beter te kunnen weergeven; Deze kijkt echt heel triestig, en kreeg dus ook de passende naam "La tristesse" mee. Ze is er zelf niet vrolijker van geworden, ik wel want krijg regelmatig complimentjes over deze tekening, en dat is altijd fijn he.
 "The lady in Red" heeft zo'n typisch vragende blik "who me???" waar je steeds weer voor valt! Veel verfijnder en eleganter dan de kop van de stier. Mooie kop, dit beestje!
En deze stoere stier noemde ik "Le robuste", de Stoere. Hij is verkocht als kadootje voor vrienden van een klant. Ik maakte hem in rode houtskool. Was een mooi struis beest, te zien aan de gespierde nek op de tekening.  Veel bredere stoere kop dan de voorgaande koe. Het zit hem in de details. En daar gaat het bij deze oefeningen toch om. Voila, weer goed geoefend, en de gaatjes op de expo kunnen gevuld worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten